Get Adobe Flash player

Nasza firma świadczy praktycznie pełną gamę usług związanych z serwisem opon, a także kół.
Oprócz tego prowadzimy również sprzedaż opon jak i felg renomowanych firm, nowych i uzywanych.

  • Wymiany opon i kół
    Cennik "przekładek"
    Rodzaj pojazdu Osobowy Dostawczy/Suv Run on Float
    Felga Stalowa Aluminiowa Stalowa Aluminiowa
    Rozmiar do 16" 17"/18" do 16" 17"/18" 19" do 16" 17-19" i koła bliźniacze do 16" 17-19" do 17" 18"/19"
    Wymiana opon 64 74 74-84* 114-124* 134 120 134 150 160 120 150
    Wymiana kół 44 54 54-64* 54-64* 64 74 74 74 74 74
    *cena usługi na felgach aluminiowych uzależniona od rodzaju ciężarków (nabijane, klejone)
  • Pompowanie azotem

    Azot utrzymuje ciśnienie w oponach trzykrotnie dłużej niż powietrze atmosferyczne. Poza tym, podczas eksploatacji w wysokich temperaturach opona nie flaczeje, zmniejsza się również ryzyko jej wystrzału. Stałe ciśnienie wpływa na zmniejszenie oporu toczenia, zużycie paliwa oraz na żywotność opon. Zdaniem produncentów opon ciśnienie niższe od nominalnego o 0,2 bara, zwiększa zużycie gum o 10 proc. Przy niedoborze 0,6 bara żywotność opon zmniejsza się już o połowę. Felgi bez nalotu. W opinii wielu serwisantów, pompowanie sprężonym azotem wpływa też pozytywnie na stan techniczny felg samochodowych, w szczególności stalowych. Azot nie wchodzi w reakcję z metalem, zmniejsza się zatem ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy. Poza tym azot nie zawiera pary wodnej, która może dostawać się do wnętrza opony, np. podczas pompowania powietrzem, przy niesprawnym jego osuszaczu w zakładach wulkanizatorskich. Często również przy napełnianiu gum tradycyjną metodą, do wnętrza zasysany jest olej i inne zanieczyszczenia warsztatowe. Dzieje się tak na skutek niewłaściwie funkcjonującego układu odolejania sprężonego powietrza.
    Warto wiedzieć, jakie ciśnienie jest prawidłowe dla letnich opon. Jakie konsekwencje wiążą się z nieprawidłowym ciśnieniem? Na oponach spoczywa ciężar samochodu i to one mają kontakt z podłożem. Jednak to nie same opony wspierają auto a panujące w nich ciśnienie. Dlatego tak ważne jest, aby wartość ta była tą zalecaną przez producenta, ponieważ wskaźnik zarówno zbyt wysoki, jaki i zbyt niski sprawia problemy i może być przyczyną rozmaitych uszkodzeń. Tylko odpowiednie ciśnienie w oponie pozwala korzystać z niej długo z zachowaniem wysokich parametrów. Zmiana ciśnienia w oponach Nie wystarczy raz uregulować ciśnienie w oponie, aby było takie same przez cały okres jej użytkowania. Ciśnienie z czasem spada, ponieważ powietrze samoistnie przenika przez ścianki opony - jest to proces nieunikniony. Przyjmuje się, że w oponie dla pojazdów osobowych panuje ciśnienie rzędu od 2 do 2,4 bara a wraz z przenikaniem powietrza przez ścianki oraz pewną nieszczelnością wentyli, wartość ciśnienia spada w miesiącu o około 0,2 bara. Warto też pamiętać, że ciśnienie zmienia się, jeśli temperatura rośnie, bądź spada o 10 stopni Celsjusza - wtedy wahania ciśnienia wynoszą około 0,1 bara w wyniku rozszerzania się i kurczenia gazu. Wpływ na zmiany ciśnienia w oponie mają także uszkodzenia na powierzchni bieżnika lub boku. Jakie ciśnienie jest właściwe? Każdy samochód ma przypisany (dedykowany) rozmiar opon, które najlepiej z nim współpracują - to homologacja, czyli zalecenie używania takiego a nie innego rozmiaru. Podobnie jest z ciśnieniem w oponach - dostawcy aut informują, jakie ono powinno być, aby użytkowanie opon w danym samochodzie było efektywne oraz bezpieczne. Oznaczenie takie znajdować się może w otworze drzwi kierowcy, na ich tylnej krawędzi, obok fotela kierowcy, na klapie wlewu paliwa lub w książce pojazdu. Kontrolowanie ciśnienia w oponach Ciśnienie w oponach należy sprawdzać regularnie, mając na uwadze wpływ zmian temperatury, upływ czasu, czy ewentualne uszkodzenia produktu. Oznaczenie optymalnego poziomu ciśnienia podawane jest "na zimno", czyli przed podróżą, gdy pojazd i opony są w stanie spoczynku od jakiegoś czasu. Informacja ta powiadamia kierowcę, że ciśnienie należy kontrolować rano, gdy nie ma wzrostu temperatury, czy auto nie jest wystawione na działanie promieni słonecznych. Wartość ciśnienia najlepiej sprawdzać co dwa tygodnie, opcjonalnie można to robić raz w miesiącu lub przed długimi wyjazdami, ale to prawdziwe minimum. Częste kontrole to gwarancja szybkiego wykrycia ewentualnych uszkodzeń, które z czasem mogą doszczętnie zniszczyć oponę. Zalety właściwego ciśnienia w oponach: Dopilnowanie, aby w oponach panowało zawsze zalecane ciśnienie sprawia, że są one efektywne oraz bezpieczne w użytkowaniu. Dzięki temu można w pełni cieszyć się z ich możliwości. Odpowiednie ciśnienie zapewnia także maksimum komfortu jazdy, wydłuża żywotność opon, korzystnie wpływa na ich trwałość oraz osiągi. Prawidłowe ciśnienie to również obniżenie poboru paliwa, co jest dobrym argumentem dla oszczędnych kierowców. Przyjmuje się, że prowadzenie auta z oponami, w których panuje zalecane ciśnienie jest także stabilniejsze oraz pewniejsze. Konsekwencje niewłaściwego ciśnienia w oponach Opona, w której panuje zbyt niskie ciśnienie, przyczynia się do wzrostu oporów toczenia, co w konsekwencji powoduje większy pobór paliwa. Niedobór ciśnienia sprawia, że pojazd prowadzi się ciężej, trudniej nad nim zapoznawać np. podczas pokonywania zakrętów. Niekorzystny wpływ niskiego ciśnienia odnotowuje się również na płaszczyźnie żywotności opony - szybciej się ona nagrzewa i prędzej ściera. Jeśli niedobór przedłuża się, może dojść do powstania nieregularnego starcia, co obniża właściwości trakcyjne. Zbyt duże ciśnienie w oponie również ma na nią niekorzystny wpływ - guma bieżnika staje się wtedy bardzo sztywna i nie reaguje tak, jak powinna. Nadmiar ciśnienia w oponie sprawia także, że spada komfort jazdy oraz skraca się żywotność produktu. Opona o zbyt dużym ciśnieniu wewnątrz jest narażona na wiele uszkodzeń, które mogą wykluczyć ją z użytku. Warto pamiętać, by regularnie, najlepiej co 2 tygodnie, sprawdzać poziom ciśnienia w oponach i regulować go według zaleceń producenta. Dzięki temu zyskuje się pewność, że prawidłowo dba się o opony, co pozwala korzystać z nich dłużej z zachowaniem wysokich właściwości.

    Pompowanie azotem (z odsysaniem) 5 zł / sztuka

  • Precyzyjne wyważanie

    Okresowe wyważanie kół jest dla większości kierowców czynnością zbędną i wykonywaną tylko przy okazji sezonowej wymiany opon. Niewielu natomiast zdaje sobie sprawę, że może to grozić zniszczeniem zawieszenia i mniejszym komfortem jazdy.[więcej]

  • Sezonowa przechowalnia

    Ceny przechowanie kompletu opon/kół (4 szt.) na okres jednego sezonu (6 miesięcy):
    1) Rozmiar 13”, 14”, 15”
    - opony 60 zł
    - całe koła 70 zł
    2) Rozmiar 16”, 17”
    - opony 70 zł
    - całe koła 80 zł
    3) Rozmiar 18”, 19” i większe
    - opony 90 zł
    - całe koła 100 zł

  • Prostowanie felg
  • Wszelkiego rodzaju bieżące naprawy opon
  • Uszczelnienia felg

  • Koszt napraw średnio waha się od 25 zł do 50 zł.


    Zajmujemy się także mechaniką pojazdową:

  • Geometria i zbieżność kół
    Czym jest geometria kół i czemu jest ważna?
  • Naprawa zawieszeń
  • Wymiana klocków hamulcowych i oleju


Prowadzimy sprzedaż opon renomowanych firm takich jak: